NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!
Google
 

January 02, 2008

Persiapan Sebelum Pemasangan

Persiapan Sebelum Pemasangan

Persedian yang rapi perlu dilakukan sebelum pemasangan komponen komputer . Anda perlu memahami dengan lebih mendalam mengenai perkakasan komputer sebelum pemasangan komputer dimulakan. Persiapan yang mencukupi dan lengkap dapat mengelakkan kesukaran semasa pemasangan. Kerja pemasangan akan tergendala jika hanya satu langkah terabai. Masalah yang serius mungkin berlaku memyebabkan perkakasan komputer rosak. Oleh itu, persediaan yang mencukupi diperlukan sebelum pemasangan perkakasan komputer dimulakan dan anda perlu membiasakan diri dengan persedian-persiapan seperti ini.

Persiapan untuk menjalankan proses pemasangan komputer amat penting dan langkah-langkah seperti berikut perlu diambil kira:

1. Pastikan tempat yang ingin digunakan untuk kerja-kerja pemasangan itu mempunyai lampu atau punca cahaya yang mencukupi.

2. Pastikan meja yang ingin digunakan dalam proses pemasangan dalam keadaan besih dan kering.

3. Pastikan perkakasan yang hendak digunakan dalam kerja-kerja pemasangan sudah disediakan.

4. Dalam proses pemasanagan komputer anda digalakkan memakai ‘Anti-Static Wrist Strap’ di pergelangan tangan sebelum menyentuh sebarang barangan komputer untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak dikehendaki.

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!